İşlemden bir hafta önce aspirin, coraspin, alkol, vitamin E gibi kan sulandırıcı maddelerden uzak durulmalıdır. Sigara tüketimi en aza indirgenmelidir. Operasyon günü iyi bir kahvaltı yapmak gerekir.

Canlı saç kökü naklinde saçlarınız ekim sonrası her ay uzar. Sizi uzamış olarak cildin üzerinde gördüğünüz uzama süresi 6. aydan 12. aya kadardır.

Operasyon ekilecek greft sayısına göre farklılık göstermekle birlikte ortalama 4-8 saat süren bir işlemdir. Bu süreçte durmaksızın ekim yapılmaz. Hastanın özel ihtiyaçlarını karşılaması için aralar verilmektedir. Hasta işlem boyunca televizyon izleyebilir, müzik dinleyebilir, dergi vs. okuyabilir.

Saç ekimi işlemi lokal anestezi altında yapılan bir işlemdir. Hasta sadece anestezi uygulanırken yapılan işlemi hissetmektedir. Uyuşma gerçekleştikten sonra herhangi bir ağrı hissetmeyecektir. Bazen operasyon sonrası ağrılar oluşabilmektedir. Bu ağrılar doktorunuzun önermiş olduğu ağrı kesiciler ile engellenebilir.

Fue yöntemiyle yapılan işlemler sonucunda saçınız tamamıyla doğal bir görünüm alır. Alınan kökler kişinen kendine ait olması bu doğallığı sağlar. Saç rengi sizin saçınızın rengi ve karakterindedir. Hiç bir yabancı madde, reaksiyon veya yan etkileri yoktur.

Ense bölgesi ve aynı zamanda vücut kılları uygun olmadığı zaman saç ekimi uygun olmamaktadır. Hastalığı (Kalp, yüksek tansiyon) veya alerjisi olan hastalar bunları belirtmek durumundadır. Ön muayene yapıldıktan sonra detaylar konuşulup karar verilir.

Saçlar ekim işleminden yaklaşık 15-20 gün sonra dökülebilir. Bu durum hastanın fizyolojik yapısına göre farklılık göstermektedir. Dökülme olsa dahi endişe edilecek bir durum söz konusu değildir. İlk saçlar ekim işleminden ortalama 3 ay sonra çıkmaya başlayacaktır. 6. ayda ekilen saçların %75’inin çıkmış olması beklenmektedir. Saçlar ayda yaklaşık 1 cm uzamaktadır. Operasyonun birinci yılında ekilen saçların tamamı çıkmış olacaktır. Saçlar öncelikle zayıf, kıvırcık ve soluk renkte çıkabilir. Ancak zamanla kalınlaşır ve kendi saç formunuza göre şekillenir.

4-6 hafta saçlı derinizi güçlü güneş ışınları ve sürekli travma oluşturacak olaylardan kaçınınız. Saç spreyi ve jöle 15 gün asla kullanmayınız. Ekim sonrası ilk günlerde 3 gece Ağır işler, stres, cinsel ilişki, spor ve alkol yasaktır.

Saç ekimi operasyonu için dökülmenin şekli belirleyicidir. Saç dökülmesinin bitip bitmemiş olmasında yaş önemli belirleyicidir. Çıplak gözle bakıldığında deri görülür hale geldiyse o bölgedeki saç yoğunluğu normal yoğunluğun yüzde 50'sinin altına düşmüş demektir. Bu durumda hastaya uygulanacak en etkili tedavi, saç ekimiyle olabilir. Erkek tipi saç dökülmesi, hayat boyu süren bir olay olmasının yanı sıra 39-45 yaşından sonra dökülme hızı yavaşlar. Dolayısıyla bu yaşların altındaki hastalarda ekim yapıldığında saç dökülmesinin devam edebileceği ve hastanın daha sonra 2'inci veya 3'üncü seanslara ihtiyaç duyabileceği göz önünde bulundurulmalıdır.

Saç ekimi işleminin elbette diğer cerrahi işlemlerde olduğu gibi yan etkisi ve riski vardır. Bunlar önemsiz ve nadir görülen risklerdir.

• Saç ekimi işleminin sonrasında mevcut saçlarda geçici bir süre incelme görülebilir.
  • Ekimden sonra ekim alanında yaklaşık 10 gün kabuklanma olabilir.
  • Ekim alanında kaşıntı olabilir. Bu kaşıntı yapılacak yıkamalarla giderilebilir.
  • Fue yönteminde yara izi asla görülmez. Fut yönteminde ise verici alanda ince bir çizgi şeklinde iz kalmaktadır.
  • Enfeksiyon çok nadir görülen bir komplikasyon olsa da her cerrahi girişimde olası bir durumdur.
  • Ekim yapılan alanda oluşan pembelik hastanın fizyolojik özelliklerine bağlı olarak 2-8 haftaya kadar uzayabilir.

Saç Ekimi Operasyonu İçin Uygun Olmayan Durumlar

Saç nakli her yaşta uygulanabilir ancak tansiyon hastalığı, şeker hastalığı, karaciğer ya da kalp hastalığı olan kişilere ön kontrolleri yapıldıktan sonra uygulanabilir.

Saç Ekimi Yöntemleri nelerdir ve nasıl yapılıyor?

Saç Ekiminde FUT ve FUE olmak üzere iki yöntem kullanılmaktadır. Her iki yöntemde de saç kökü ense bölgesinde iki kulak arasında bulunan sağlıklı saçların açık alana nakli ile gerçekleştirilmekte olup, işlem lokal anestezi altında 4 ila 8 saat arasında sürmektedir. İşlem sırasında hasta televizyon seyredebilir, gazete okuyabilir, yemek yiyebilir ve özel ihtiyaçları için kalkabilmektedir.

Adres : Çilekli Cad. No : 32 Etiler / İstanbul

Telefon : +90 546 868 70 71